Khamis, 19 Mei 2016

Karangan UPSR " Dialog /perbualan persediaan menghadapi Peperiksaan UPSR"


Karangan Dialog/perbualan

Soalan :

Kamu berbual-bual dengan rakan kamu tentang persediaan yang telah  untuk menghadapi Peperiksaan UPSR pada tahun ini.

Tulis perbualan kamu itu  selengkapnya.

Pada suatu hari,  saya dan Faiz sedang menunggu kedatangan ibu bapa kami untuk pulang dari sekolah. Untuk menghilangkan kebosanan,  kami berdua sempat berbual-bual tentang persediaan yang telah dilakukan untuk menghadapi peperiksaan UPSR pada tahun ini.

Muiz : Faiz, nampaknya Peperiksaan UPSR akan menjelang tidak lama lagi.

Faiz : Betul kata awak muiz, saya berasa risau sekarang. Banyak lagi topik-topik penting belum saya             kuasai. Bagaimana persediaan awak Muiz?

Muiz : Setakat ini saya banyak membuat latih tubi menjawab soalan-soalan tahun-tahun lepas. Selain
            itu, saya juga mengulangkaji pelajaran di rumah pada waktu petang dan malam. Saya    
             mempunyai  jadual pembelajaran sendiri di rumah.

Faiz: Rajin betul awak Muiz. Saya pula mengikuti kelas tuisyen pada hari minggu. Banyak teknik-
         teknik menjawab soalan saya peroleh daripada cikgu-cikgu yang berpengalaman. Pada waktu  
         petang pula, saya banyak melayari internet untuk mencari sumber-sumber pembelajaran.    
         Banyak juga laman web dan blog yang bermanfaat untuk calon-calon UPSR seperti kita.

Muiz: Wah,  hebat betul persediaan awak Faiz! Bolehlah kita berkongsi bahan-bahan dan nota  
           pembelajaran yang kita miliki.

Faiz: Bagus idea awak Muiz, Kalau begitu saya cadangkan kita wujudkan kumpulan perbincangan.  
         Bolehlah nanti kita berbincang tentang tajuk-tajuk yang sukar kita fahami. Di samping itu,  
         kita juga boleh bertukar-tukar nota.

Muiz: Cadangan awak sememangnya bernas Faiz. Bolehlah kita ajak Syahmi dan Hakimi bersama-
           sama. Pada pendapat  saya,  semakin ramai ahli kumpulan kita,  semakin baik.

Faiz : Eh, nampaknya  ayah saya telah datang! Apa kata kita bincang hal ini di sekolah besok.

Muiz: Baiklah, Faiz

Faiz : Saya pulang dahulu Muiz, Assalamualaikum.

Muiz  : Waalaikummussalam.


Label: ,

1 Ulasan:

Di 13 Mei 2019 pada 11:42 PG, Anonymous Tanpa Nama berkata...

tempat:asrama
masa:tengah:malam



kejadian ini berlaku semasa qistina dan ayuni pergi ke toilet
5 tahun yang lepas.........



qistina:ayu boleh teman aku pergi tandas?????

ayuni:his...aku nak tidurlah!!!..





bersambung...........

 

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama